måndag 1 november 2010

Höstintervaller...

...idag efter en (som vanligt) dålig uppladdning. Skulle hem direkt efter jobbet och köra passet men det var sådana sjuka köer att resan tog en timme längre än vanligt. Så jag gick ut lite småhungrig och började springa mina intervaller fram och tillbaks över bron mellan Bergshamra och Danderyd.

Intervallerna är 500m långa och jag vilar ca 1-1,5min mellan varje intervall. Jag hade hoppats på att orka 8st men efter 6 st var det så fruktansvärt tråkigt och jobbigt att jag gav upp. Hade det gällt livet hade jag nog kunnat köra två till men nu gjorde det lyckligtvis inte det :)

Totalt 3km, tempo 3min 23s /km
Varje intervall på 500m tog ca 1min 40s att springa.

Nu var det lite för längesedan jag körde rullskidor men dels så börjar det bli så mycket skit(löv och sånt) på vägarna och dels blir det mörkt så fort och rullskidor i mörkret är ingen hit enligt mig. Så egentligen funkar bara helgerna till att köra rullskidor på men nu var senaste helgen helt uppbokad och de kommande två helgerna kommer jag flytta. Men jag hoppas kunna klämma in ett kort rullskidpass imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar