måndag 29 november 2010

Ytterligare en vilodag...

Vaknade upp med förhoppningen att jag skulle in och köra Vasaloppsstyrka med Marcus idag eftersom jag inte kan på onsdag. Därefter skulle jag ha sprungit hem de ca 9km från stan så jag fick träna både styrka och kondition. Tyvärr vaknar man skrovlig och slemmig i halsen och inser besviket att dagens två kalkylerade pass istället blir ännu en vilodag. Har ju också köpt isbroddar som jag tänkte utvärdera på dagens joggingtur hem. HATAR att vara sjuk!


Jag har ännu ingen sjukdag denna termin men idag var det väldigt nära. Imorse kändes kroppen pigg förutom halsen. Men när man sedan började jobba så kände jag mig hängig och var extremt nära att gå hem vid lunch. Men jag bet i och hade lektionerna på eftermiddagen också men sen blev det raka vägen hem för att vila i soffan. 

Jag är ganska säker på att det är utgången i fredags som spökar...Kände mig inte helt 100 men gick ut ändå för att jag verkligen ville. Fan...man känner sig gammal när det kostar mer än vad det smakar för en liten utgång...Vem är inte helt slut på en fredag liksom?

Som jag skrivit tidigare så tappar jag extremt snabbt om man inte får träna. Jag behöver mycket mängdträning för att förbättra och underhålla min grundträning. Tex har jag lagt om mina styrkepass för att de ska bli mer skidåkningsspecifika och kör därför bara benstyrka en gång i veckan och det märks direkt att man blivit klenare i benen...

Därför blir man extra stressad av dessa vilodagar hit och dit...menmen, inte mycket att göra åt. Bara att bita i det sura äpplet och vila.

2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Och tänk på att inte börja träna för hårt efter sjukdomen eller försöka träna ifatt. Fast det vet du ju säkert... =)

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag ska försöka trots att det är svårt att låta bli! Blir bara så stressad av att inte hinna träna så mycket man tänkt :(

    SvaraRadera