måndag 15 november 2010

Dagens löptur...

...genomfördes i mörker, snöblandat regn och blåst! 


Dock vet jag inte om förhållandena var det som var värst. Jag har ju slitit som ett djur med flytten och varken ätit eller sovit ordentligt på nästan två veckor. Det kändes på dagens löptur att kroppen inte var på topp då jag fick kämpa hela vägen. Dock så var faktiskt tempot ändå bra då jag försökte trumma på så gott det gick.

Sträcka:   7,72km
Tid:          33min 54s
Hastighet: 4:23 min/km eller 13,66 km/h

Vill ni se rundan klicka länken nedan:

Egentligen ville jag träna mer skidåkningsspecifikt med rullskidor eller stavlöpning. Men varken rullskidor i regn eller stavlöpning upp för en blöt och lerig backe är någon hit. För att även överkroppen skulle få lite träning körde jag lite styrketräning efteråt som bestod av totalt 60 chins (körde i en fast tvättställning utanför huset) och 150 armhävningar. 

Som jag skrivit tidigare är jag bättre styrketränad än uthållighetstränad men det är nog bara positivt då det krävs en hel del styrka för att genomföra Vasan. Kommer dunka massa uthållighetsträning sen när skidsäsongen är igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar