söndag 28 november 2010

Ännu en vilodag...

Vaknade med tron att jag skulle genomföra ännu ett långpass idag. Dock så känner jag mig inte riktigt 100%. Har inte haft någon riktig aptit sedan i torsdags, har en lite halvkonstig känsla i halsen och känner mig aningens matt. I fredags var kroppen fruktansvärt seg på gymmet och jag borde kanske vilat redan då. Men för att kröna fredagen ytterligare blev det en utgång på det trots att jag kanske inte var 100%. Så jag tog beslutet i morse att ta ännu  en vilodag. Som jag skrev tidigare tror jag det blev lite mycket för min kropp att göra så många träningspass samtidigt som man jobbar heltid som jumpatarzan.


En sak jag börjar ångra är att jag skickade mina längdskidor till dalarna i tron att det inte skulle kunna gå att åka innan jul här i Sthlm. Därför börjar jag känna mig lite stressad eftersom det snart är fyra veckor sedan jag genomförde mitt senaste rullskidpass och snön bara vräker ner här!
Jag har nämligen lagt upp ett mål att hinna köra 50 mil på skidor innan Vasan. Som tur är kommer jag vara i Dalarna ganska länge under julledigheten och då får jag chansen att börja jobba mot mina 50 mil! Kanske kör lite expanderstyrka lite senare om jag orkar. Sunday bloody sunday...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar