fredag 19 november 2010

Fredagspass x2

Fredagen började med lite stavlöpning i ottan. Under värmningen var jag sjukt seg i benen! Tänkte fan vända om efter bara 500m då jag redan hade syra i benen trots lugnt tempo. Men jag var envis och gav det en chans. 

Väl framme vid backen kändes den tyvärr kortare än vad jag upplevde sist jag var och utforskade. Enligt GPS så var sträckan jag sprang ca 140m men i ärlighetens namn var bara de sista ca 70m en riktig backe. Så det blev mer eller mindre ett sprintintervallpass upp och ner då varje stigning tog mellan 36-43s.

Som tur var kändes benen betydligt piggare efter värmningen och det jag blev trött i var faktiskt armarna. Jag tror jag fortfarande känner av onsdagens brutalset av tricepsdrag. Men det var ändå positivt för stakrörelsen behövde få sig en omgång. Korta intervaller är något man har i ryggmärgen efter alla år med friidrottsträning så jag blev aldrig riktigt trött flåsmässigt.

Jag var ute i totalt 45min och sträckan blev 6.51km. 

På eftermiddagen var det dags att åka mot gymmet. Satt och nickade till hela vägen på tuben så helst av allt hade jag velat åka hem och slappa.  


Men om det är något man lärt sig genom alla år av träning är att ofta vill hjärnan och kroppen olika saker. När jag väl började värma upp kändes kroppen ganska fräsch. Så man ska inte alltid följa vad hjärnan vill. Dessutom så svarar min kropp väldigt bra på mängdträning. Jag behöver köra skiten ur kroppen för att över huvudtaget utvecklas. Annars står jag bara och stampar.

Körde igenom hela benen, rygg, bröst, biceps, triceps, axlar och mage.
Mina triceps var rätt körda efter onsdagens gympass och morgonens stavlöpning så där tog jag helt slut. I övrigt kändes det helt ok.

Detta var mitt 6:e pass på 5 dagar så jag börjar känna mig rätt sliten. Imorgon väntar vilodag och sedan kör jag igen på söndag om kroppen känns fräsch.

Nu blir det rejäl fredagsmys med massa godsaker och sofflocket!!

Trevlig helg!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar