söndag 31 oktober 2010

Morgonjogg...

...blev det idag då jag inte vet om jag kommer ha tid att springa senare eftersom jag ska iväg på dop.

Jag har egentligen aldrig varit mycket för morgonjogg dels för att jag är jävligt morgontrött men också för att man är energilös innan frukost. Men nu var det ett tag sedan jag provade och eftersom jag ska iväg nu kl 11 så hade jag inte så många alternativ.

Jag satte iväg i en jävla fart men det kändes så himla lätt så jag fortsatte i samma tempo...men sen vid 3km kom släggan. Jag började må lite illa och blev lite yr och var tvungen att vila en liten stund. Sedan fortsatte jag 1,5km men sen fick det vara nog.

Sträcka: 4,51km  tempo: 4,17 min/km (med vila 2min efter 3km)

På frågan om man förbränner mer genom att träna innan frukost har jag ett ganska tydligt svar. Visst förbränner man något mer fett då fler fria fettsyror finns ute i blodet innan frukost. Men ska man träna någorlunda intensivt så orkar man inte alls hålla på lika länge eller lika intensivt så i min mening är det ganska värdelöst att TRÄNA innan frukost.

Att ta promenader går givetvis bättre. Men jag tycker ändå att äta innan man ger sig ut är att föredra. Du orkar köra på mycket bättre och trots att du förbränner marginellt mindre fett så orkar du köra på mer och därmed ändå förbränner mer!

Det tog emot en hel del att gå ut i detta väder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar