onsdag 17 november 2010

Dubbelpass idag!

Startade dagen med en morgonjogg där jag utforskade löparspåren runt Åkeshov och Kyrksjön i närheten. Det var faktiskt riktigt behagligt att vara ute tidigt precis innan det blev ljust och springa alldeles själv i frosten och dimman från sjön.


Kika på rundan: http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=584957


Kikar man på rundan ser man att jag vimsade runt lite då jag inte riktigt visste hur slingorna gick. Därför blev det tyvärr en sträcka på asfalt. Annars var det faktiskt riktigt fina löparspår som dessutom är upplysta! Så här blir det nog att förlägga fler pass. Dock är inte spåren speciellt långa så man får köra fler varv om man vill få lite längd på rundan. Som bonus hittade jag en liten backe där jag ska prova att köra lite stavlöpning!


Rundan blev totalt 5.36km och jag höll ett tempo på 04:38 min/km.


Dagen fortsatte på eftermiddagen med vasaloppsstyrka med Mackan på Centralgym. Vi var grymt effektiva och körde Chins, Latsdrag, Triceps, Stakövning, Mage och Rygg på ca 45 min. Nu väntar lite öl och bastu som avslutning på dagen, hell yeah!

2 kommentarer:

  1. Luuuugn nuuu Tunnan!!
    Du stressar skiten ur mig!

    /Hedan

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Jag förväntar mig ett pass i Falun/Borlänge under jul om du firar där?

    SvaraRadera