tisdag 23 november 2010

Artificiell stakning?

Träna stakning är ju något som behövs inför vasan och åker man inte skidor är det lite svårt att träna just stakrörelsen. Jag har läst att det finns olika expanders man kan köpa för att träna stakningen bla:


Jag tyckte det lät lite överdrivet att lägga 500-600 kr för en sketen expander så jag gjorde en lite egen lösning för att prova. Jag har redan en gummiexpander med vanliga handtag som har några år på nacken och kostade max 100kr och liknar denna:

Jag fästde den i ett dörrgångjärn och för att inte slita på gummibandet har jag ett gammalt idrottsfärgband mellan. 


Sen var det bara att börja staka och visst känns det i framförallt triceps men också rygg efter ett tag. Så visst är det bra träning för stakningen men det skulle vara en lögn om jag påstod att det är roligt... Tur att man kan kika på Champions league på tv samtidigt!


Det blev totalt 500 reps med stakexpandern och det känns kan jag lova! Sen gjorde jag 100 armhävningar med bred fattning och 135 situps av bara farten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar