onsdag 9 februari 2011

Nyslipade skidor och halvkrasslig...

Kände mig faktist rätt sliten redan på cirkelträningen igår och på kvällen började jag känna en tendens av halsont :( I morse fanns halsontet kvar och jag kände mig lite extra trött. Men när jag kom hem tog jag mig en kort tupplur och kände mig genast piggare. Men jag skippade träningen idag. Inte läge att dra på sig något ordentligt nu!

Åkte istället och hämtade mina nyslipade skidor en dag tidigare. Passade även på att lämna in min Garmin Forerunner 210 till löplabbet eftersom pulsbandet vägrar funka. Nu har jag haft oflyt och behövt krångla med löplabbet några gånger men jag måste säga att de tar hand om sina kunder väldigt bra! Förhoppningsvis får jag tillbaks klockan  med fungerande pulsband i början av nästa vecka.

Efter slipningen ser skidorna i stort sett nya ut! Riktigt fin struktur och alla repor utan den feta jag fick av iskatastrofen i Ursvik är bortblåsta. Dessutom är dom mättade med 4 lager grundparaffin och ett lager åkparaffin med LF. Så dom ser grymt snabba ut och jag längtar tills jag får utvärdera glidet nu till helgen. Men spontant känns det som jag kan rekommendera Alewalds stenslipning! Nu får man se till att åka på fin snö resten av tiden innan Vasan :)
Riktigt fin struktur men den feta repan är kvar. Men repan är
lyckligtvis längsgående vilket inte har någon större betydelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar