torsdag 24 februari 2011

HELLNER!!!

Säger bara en sak....Marcus "Hellracer" Hellner överraskade nog alla med sitt guld och jösses vilken prestation!
Men som jag och Kolleg-Jonas diskuterade under vallningen så är Hellner inte den mest explosiva åkaren, det syns bla i starten. Men när han väl får upp farten så har han sån fruktansvärt bra teknik att han är svår att slå i ren maxfart. Dagens tuffa och utslagsgivande bana passar en grymt stark distansåkare som Hellner! Så jäkla gött att Northug antligen fick stryk och att Emil Jönsson fick bronset! Nu känner man sig ordentligt inspirerad inför söndag!!

Nu har jag glidvallat mina skidor med ca 10 lager!! Så glider det inte bra på Söndag ger jag upp :)
Tyvärr är jag inte helt kry än :( Halsen är slemmig men det bara måste försvinna tills på söndag. Har inte haft en optimal uppladdningsvecka eftersom jag känt mig lite smådålig sedan igår :( Men jag är optimist! Kommer känna mig i grym form när jag väl står där på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar