måndag 21 februari 2011

IN MY FACE!

Det är inte lätt när det är svårt...Pratade idag med killen som personligen fixade mina skidor förra veckan. Han hade preparerat skidorna extremt noga som inför en tävling och dom gick ju riktigt bra igår. Framför allt har jag en riktigt fin struktur. Men tyvärr blev belaget återigen vitt efteråt.
Inte fan ska tävlingspreparerade skidor se ut så här efter 4 mil!
Och då kom släggan...Det måste tydligen vara något fel på skidornas belag eftersom det inte ska bli vitt och torrt efter. Så jag kommer få ett par sprillans nya skidor. Problemet är att det är endast är 6 dagar kvar till Vasan och det tar ett tag att köra in ett par nya skidor innan dom går bra. Man behöver också ha några pass att lära känna skidorna. Så vi kom överens om att det är lite för chansartat att byta till helt nya skidor så tätt inpå loppet så jag får helt enkelt byta dom efter. Fan alltså...med facit i hand skulle jag ha bråkat med Alewalds lite tidigare eftersom de vita fläckarna funnits med i bilden länge. Men hur lätt är det när man inte är så kunnig? Nu kan jag givetvis skylla på mina skidor om det går dåligt men jag ska försöka att inte göra det. Skidorna gick bra igår och jag ska bokstavligen ösa på valla inför loppet så belaget håller sig så länge som möjligt. Men prylnörden och prestationskraven i mig gör att det känns lite jobbigt att jag förmodligen skulle kunna haft bättre skidor. Det jag får göra är att hitta en bra rygg så jag kan få lite snålskjuts av suget som bildas bakom någon som drar.

Dock fick jag en riktigt skön kommentar av Jonas Friberg när han fick höra om mitt dåliga belag:

-"Nej, det måste vara marginellt fel i belaget. Annars är du ju sjukt snabb!"

Haha, tack Jonas! Jag får hoppas på den sista meningen :)

Kvällen kommer spenderas med att valla på skidorna så de inte torkar ut ännu mer eftersom jag ska ut på en tur nu i veckan. FAN! Just nu är jag lite bitter men ska försöka släppa det...

2 kommentarer:

  1. Ojdå! Mina belag blir också vita och slitna, särskilt när jag inte varit ordentlig och kört alldeles för många mil innan jag lagt på ny glider. Fast kanske inte efter fyra mil på väl tävlingsvallade skidor... Men om jag förstår dig rätt så erkände dom som du köpt skidorna av att det var nåt fel på belagen? Kanske läge för mig också att knalla till min butik och säga ifrån...

    Men det man kan säga om dina skidor är ju att du ju inte kommer åka sämre plötsligt för att du fått veta att skidorna är dåliga, du kanske till och med kommer åka bättre av ren frustration. :) Och nästa år har du finare skidor och kan persa nåt grymt. :D

    SvaraRadera
  2. Han som vallade mina skidor sa att jag absolut skulle få ett par nya! Eftersom han personligen fixat mina skidor sen blir dom vita efter första turen.

    Så jag vet inte. Blir dina vita trots att du vallat alldeles nytt? Det blir ju mina och då är ju något fel :(

    Men gå tillbaks och hör med butiken är ett tips!

    Alltså...jag hoppas att skidorna kommer gå bra. Så jag tror det blir marginell skillnad. Jag hoppas det eftersom jag ändå inte har något val :D

    SvaraRadera