lördag 5 februari 2011

Helgåkning!

Jag, Marcus och Friberg drog ut till Ågesta på lördagen. Det var det enda stället som hade nya och ganska bra rapporter på skidspar.se.
Jag var faktiskt ganska ordentligt orolig för snömängden. Men väl framme i kändes det som att Huddinge hade fått mer snö i fredags än resten av Sthlm. I Ågesta var spåren en blandning av is och nysnö vilket gjorde det ordentligt svårvallat. Vi hade valt universalklister vilket visade sig ha noll fäste i det isiga och fick snön att fastna under där det var nysnö. Men spåren var riktigt snabba vilket gjorde att man kunde staka det mesta så det funkade trots allt bra. Riktigt fina spår med tanke på väderförutsättningarna!

Jag åkte sammanlagt 4 varv på golfbanan som är strax över 8km och blev totalt 32,55km

Första varvet:     3:51 min/km (uppvärmning)
Tre sista varven: 3:18 min/km
Snitttempo:        3:27 min/km

Jag har aldrig haft ett så snabbt tempo som de tre sista varven förut. Det snabba föret hjälpte ju till en hel del. Dock så snöade det sista varvet vilket gjorde föret klart trögre. Men jag känner mig riktigt stark i spåret och jag har faktiskt bestämt mig nu för att om det är normalföre satsa på att gå under 6h på Vasan!! Fan...jag har aldrig varit den som håller igen och jag gör 40 min per mil ganska enkelt nuförtiden. Hoppas hoppas det kommer hålla! Det vore ju trist att gå i mål och känna att man har mer att ge...hellre satsa än fega :)

Kvällen avslutades med Kebabrulle och Öl hos alltid så trevliga Johan och Elin. Kanske ingen direkt skidåkardiet men ibland får man unna sig lite :)
Kebabrulle i kartong!! Only in Sumpan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar