måndag 14 februari 2011

Gympass.

Det blev det första riktiga gympasset på nästan två veckor idag. Kommer istället för Vasastyrka på onsdag prioritera skidspåret med Kolleg-Jonas. Helgen gick ju skit så jag behöver få in lite bra skidkänsla nu när det är så nära Vasan.

Idag lade jag fokus på skidåkningsmusklerna men klämde även in lite bröst och ben och det kändes faktiskt oväntat bra. Tex gjorde jag ganska enkelt 14 chins med bred fattning i första setet. Men mina triceps var rejält trötta sedan igår men orkade ändå köra på ganska bra. Något som jag blivit märkbart svagare i är faktiskt magen. Den brukar jag köra mycket och ofta men det har blivit mindre på senare tid. Så det blir skärpning med magträningen fram till Vasan nu. Nu blir det vila imorgon så jag får bort den sista lilla förkylningsresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar