lördag 12 februari 2011

Förkylningspass...

Kände mig klart piggare i morse jämfört med gårdagen. Men alltid när jag varit krasslig övergår det till en förkylning innan jag blir frisk. Så även nu...Är inte jätteförkyld men tillräckligt för en klar prestationsförsämring. Egentligen var det kanske ren idioti att köra idag men jag känner mig rätt stressad eftersom det bara är 2 veckor kvar. Det blev ett lite kortare pass med kollegan Jonas som också är småkrasslig i Knalleborg på Ekerö.

Rundan: 10.8km    Tempo: 4:21 min/km (ca 6h 30min på Vasan)

Jag har så svårt att hålla igen när jag åker och åkte ganska snabbt i början. Men när det gick uppför så rusade pulsen och man hade dålig återhämtning. Så sen sänkte vi farten något. Sen har det ju snöat typ två dagar i rad och kombination med denna kyla gjort föret extremt kärvt och långsamt. Snön har ju inte hunnit packa sig och frysa och gjorde också att stavfästet var rätt kasst. Så tempot är nog garanterat att jämföra med 3:50min/km i normalföre. Så så sakta gick det trots allt inte...

Jonas hade sprillans nya skidor också! Ett par Madshus Nanosonic blev det. Mina skidor var nyslipade+nyvallade och hans helt nya+nyvallade. Men jag tyckte ändå att han hade lite bättre glid än mig. Jag har en riktigt bra skida men det är lite knäckade att jag blivit ifrångliden av iaf tre personer sista månaden. Men den lilla skillnaden är kanske mer psykologisk.

Nu återstår det att se om det var ren dumhet att åka idag så man blir sämre imorgon eller om kroppen väcktes. Det är tanken att det ska bli långpass imorrn så det visar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar