lördag 26 februari 2011

Dan före dan!!

Imorgon gäller det!! Ända sen i höstas har jag tränat för detta men man känner sig nog ändå aldrig riktigt redo!
Lite trist att jag nu sedan i onsdags inte känt mig 100% kry, speciellt halsen som varit lite tjock och slemmig. Jag gjorde trots allt ett pass igår för jag kände mig tvungen att få en liten genomkörare innan Vasan. Det blev en snabb sväng i bergebo på ca 8km och jag höll 4:09 min/km tempo. Försökte åka lugnt och stort utan att gå upp för mycket i puls. Hade Vasan gått igår hade jag nog inte kommit i mål. Kroppen kändes inte alls så bra.

Men trots en massiv Whiskeyröst och slem i halsen nu på morgonen dan före dan känns kroppen lite bättre idag. Så jag är optimist och tror att jag kommer vara i bra form imorgon!

De tre senaste månaderna har jag gjort totalt 65 träningspass fördelat på 75 timmar. Det blir i snitt 0,72 pass/dag och i snitt 70 min/pass. Har åkt sammanlagt nästan 51 mil på skidor i vinter.

Rent träningsmässigt är jag absolut redo! Nu gäller det bara att ta det lugnt i början av loppet så ska det nog gå bra!

Följ oss på nätet vettja! Gå in på Vasaloppet.se och välj resultat för att söka efter oss! Då kan man följa oss live på tävlingsdagen!

              Startnr:
Jag:        1696
Brorsan: 1697
Andreas: 3028
Jonas K: 3027
Jonas F:  6310
Joel:        3532
Henrik:    3713 (antagligen)

Nu kör vi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar