onsdag 16 februari 2011

Minst sagt lärorik dag...

Vill börja med att otroligt tråkig nyhet för gänget som ska åka Vasan. Min styrkepartner in crime Marcus lyckades bryta ett revben senast vi var i Ågesta för 1,5 v sen. Men han fick diagnosen nu i veckan och kommer tyvärr dra sig ur :( Trist för killen som först haft oflyt med felaktiga skidor som blev skickade till Atomic. Sedan detta...man ska väl inte klaga antar jag! Det går nog fler tåg, chansen finns att vi åker igen! Förhoppningsvis kommer en annan kompis (Henrik) ta över Mackans Vasastart.

Sen till dagens skidtur med Kolleg-Jonas. Vi åkte ut till Knalleborg och dammande av några varv runt elljusslingan. Tyvärr lyckades jag klanta mig med klockan så jag har ingen aning om vilket tempo jag hade! Men åkte iaf 17,43 km totalt.

Men sen till en annan tråkig sak. Jonas har ju köpt sprillans nya Madshus skidor och hade lite dåligt fäste idag. Så jag föreslog att vi ett varv skulle byta skidor för att se om jag kunde få fäste med dom och det fick jag....MEN...Vilka jävla skidor! Det första som slog en var hur stabila de kändes och sedan gick dom som ett skott i spåret. Vi gjorde några glidtest och idag gled han klart bättre än mig. Men att skidorna var så fruktansvärt mycket skönare att åka på och gick så mycket bättre i spåret gör mig riktigt besviken. Jag köpte ju mina skidor i höstas som tävlingsskidor och mina har aldrig varit i närheten av att kännas lika snabba som hans någon gång i vinter. Han hade inte heller en suck när han hade mina skidor på sig. Mina är dessutom alldeles nyslipade och glidvallade på Alewalds. På min första tur efter slipningen blev det en vit beläggning på glidytorna vilket inte alls känns bra :( Jag tror jag kommer åka in till Alewalds imorrn för att snacka med dom om att skidorna går dåligt och den vita beläggningen. Men det värsta är att jag är så sjukt sugen på att införskaffa mig ett par Madshus istället. Åka 9 mil och inte ha optimala skidor känns riktigt sunkigt!!! Jävla skit på ren svenska....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar