fredag 18 februari 2011

Massa fix och styrketräning!

Är rejält fredagssliten efter en ganska tuff vecka på jobbet. Alla veckor utomhus på skridskobanan börjar ta ut sin rätt. Som tur är ställer världens bästa kollega Anna upp nästa vecka och avlastar mig lite så jag kan bli fräsch inför Vasan.

Idag ringde dom från Löplabbet och berättade att jag kunde hämta ut en ny klocka! Jag har ju haft strul med min Garmin Forerunner 210 som inte hittar pulsbandet. Jag har som regel att alltid ha otur med nyinköpta grejer och det slår nästan aldrig fel. Givetvis hade jag fått ett måndagsexemplar och jag fick därmed en sprillans ny klocka! Och tro det eller ej! Den hittar pulsbandet!! :D Men det finns en som slår mig i otur med nyinköpta grejer och det är Mackan. Han fick fel skidor och bröt revbenet...Say no more :)

Jag hämtade även ut mina skidor för andra gången på kort tid med nya fina bindningar på! Och förhoppningsvis kommer dom nu gå som ett spjut i spåren. Det märks att vallaexperten sicklat och slipat mina skidor ordentligt eftersom det inte finns många spår kvar av min uppruggade fästzon. Belaget ser riktigt fint ut och om det blir vitt efter nästa tur blir jag knäckt på riktigt...Inhandlade faktiskt två nya glidvallor också så nu har jag glidvallor för i stort sett alla fören och temperaturer. Undra hur mycket pengar jag spenderat på denna Vasasatsning...Sist men inte minst bad jag också om en ny kontrollmätning av spannet (för tredje gången) och jag har ju gått ner lite i vikt sen jag köpte dom. Så tydligen är spannet aningens för hårt för mig nu! Det känns bra för då borde man ha hyfsad teknik eftersom jag aldrig haft problem med dåligt fäste. Då borde det enda som står i vägen för mig och bra glid vara en ordentlig slipning. Läst runt lite på nätet och Tony Pölder som är en slags skidguru säger följande om Atomic World Cup och dåligt glid:

"Kan vara 2 saker som är fel:
1) fel spann...ev kan du åtgärda genom att flytta zoner...be till gud att de inte är "för mjuka bara"
2) ej slipade...du måste slipa Atomics toppskidor, de är hårda i "längstutytan" när de kommer från fabrik...du kan aldrig åka på en Atomic o få till den utan att slipa den...BIG PROMISE"



När jag kom hem från stan gick jag bara hem och vände för att gå till gymmet. Körde skidåkningsmusklerna och benen. Kul att kunna snacka lite skit med arbetskamraterna Daniel och Alex som också körde idag.

Nu är det brutal fredagskoma i soffan som gäller...Om ni inte visste det redan så är jag en ordentlig gottegris :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar