måndag 31 januari 2011

Tour de Ski släng er i väggen :)

Blev skidåkning idag igen för tredje dagen i rad! 8,4 mil totalt har det blivit sen i lördags!

Idag begav jag mig ut till Knalleborg med arbetskamraterna Jonas(som ska åka Vasan) och Malin. Jag hade ingen riktigt koll på hur duktig Jonas var men jag hade förväntat mig ett lite lugnare pass. Men Jonas den smygaren visade sig vara betydligt bättre än förväntat!

Totala rundan: 20,34km    Tempo: 3:55 min/km  15,32 km/h (5 tim 52 min på Vasan)

Vi växeldrog lite de första fyra varven. Men de sista tre varven drog jag på i nästan vanligt tempo och Jonas orkade trots märkbart sämre glid hänga på, dock med nöd och näppe :)

Det märkliga är att jag faktiskt kände mig ganska pigg i spåret trots gårdagens monsterrunda. Nu tvingar jag mig själv att vila imorrn för att äntligen styrketräna igen på onsdag. Var trots allt två veckor sedan sist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar