torsdag 6 januari 2011

Sötebrödsdagarna är över...

Sitter nu efter totalt kaos på tåget mot Sthlm. Som alla vet fungerar SJ optimalt under vinterhalvåret så tåget jag sitter på är ett ihopplock av de vagnar som fanns kvar. Så istället för att sitta på min plats delar jag en sovkup'e med ett finskt par. Tack SJ! (hur fan gör man en apostrof på Iphone?)

Jag ska absolut inte klaga men jullovet går alldeles fär snabbt. Men som tur är har det blivit mycket skidåkning. Jag skulle egentligen varit ute i spåret idag men när klockan ringde var jag så sjukt trött att jag sov vidare. När jag sedan vaknade var det till detta väder:


Pga av det så hoppade jag faktiskt passet. Jag har trots allt tränat 12 pass på de 16 dagar jag varit i Borlänge och avverkat ca 17 mil i spåret så en vilodag var på sin plats.

Efter att ha tittat på Tour de ski så blev det lite glidvallning av skidorna. Vet ej när jag kommer upp till Dalarna och vallastället igen så jag preparerade skidorna ordentligt.


Det tar jävligt lång tid att glidvalla skidorna och jag ångrar lite att jag var snål och köpte ett ställ för endast en skida åt gången. Så ni som är i vallaställsköpstankar lägg till lite extra och köp ett dubbelställ!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Vad grym du är. Imponerad av din jul/ nyårsträning. Hade själv möjligheten till mastodontsträning med coachen under ledigheten men har svårt att hitta motivationen. Träningsglädje är ju mitt motto.. så jag ska leta vidare efter den :) Hur som helst så är det med spänning jag försöker hänga med i din träning. Fortsatt lycka till.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack :) Jag hade 16 dagar i Dalarna med fantastiska möjligheter till träning så det var bara att köra ;) Hoppas du hittar tillbaks till din glädje! Själv så kommer man tillbaks till ett regnigt Sthlm...hoppas det vänder snart för det är inte roligt att träna i sånt här väder. Roligt måste det vara!

    SvaraRadera