tisdag 4 januari 2011

Tisdagsåkning...

Blev en runda i Bergebo idag med småkusinerna. Det var i princip första gången de åkte i riktiga spår så det var en rolig upplevelse.
                                                Blivande vasaloppsåkare? En stakar och en springer :)

När dom var klara blev det två vändor på igeltjärnsrundan (totalt 14 km). Det snöade hela dagen så det var riktigt trögt före och faktiskt ganska sladdriga spår idag. En äldre herre envisades med att han kunde åka med turskidor i spåren vilket inte direkt gjorde saken bättre... Så det gick inte att få upp riktigt den hastigheten jag ville. Snart vill jag hålla Igeltjärnsrundan på under 03.30 min/km. Idag fick jag nöja mig med 3:45 min/km. Dock var fästet riktigt bra så jag kunde trycka på ordentligt i diagonalen. Nu väntar skidåkning både på onsdag och torsdag då jag också ska tvinga med mig brorsan ut i spåret!

2 kommentarer:

  1. Haha, det ser precis ut som när mina barn åker, en som glider och en som springer! :) De ser ut att vara i ungefär samma storlek, så det är kanske typiskt för åldern... ?

    SvaraRadera
  2. haha...Det är väl så i den åldern! Kul att de ville hänga med och lära sig dock!

    SvaraRadera