söndag 9 januari 2011

Hockeymatch!!

Jag tror jag kvalificeras in i kategorin bortskämda skidåkare. När jag kom tillbaks till Sthlm möttes man av töväder och regn. Skidåkning är fantastiskt tråkigt i dåligt väder så istället för att trotsa vädret tog jag två vilodagar (som faktiskt behövdes). Men det verkar bli lite slaskväder framöver så jag får väl ta mig i kragen och ta mig ut snart ändå.

I vilket fall spelade jag idag den årliga matchen mot Ormsta/SDE dam U/juniorlag. Vi är ett grabbgäng som för andra året i rad mötte tjejerna i en hockeymatch. Förra gången vann vi övertygande med 4-1 men idag mötte vi tuffare motstånd och hade bara två avbytare (som senare blev endast 1).

    Skön stämning i omklädningsrummet innan                                                             Vi pressade tjejerna i inledningen

       En glad målgörare och försvarsjätte (jag) blir                                   Tjejerna var riktigt duktiga och framför allt skridskoskickliga  
         crosscheckad av Sami


Vi stod upp riktigt bra mot det snabba och tekniska tjejlaget och efter 3 perioder stod det 8-8. Tyvärr drog tjejerna det längsta strået och vann med 9-8 efter sudden men de fick några tvivelaktiga domslut med sig så jag anser att vi vann. Matchen varade i hela tre timmar inkl periodpauser och spolning av isen. Men jisses vad hockey är jobbigt! Jag tycker jag har byggt upp ett bra grundflås med längdskidåkningen men man blev snabbt varse om att man inte har hockeyflås. Är helt slutkörd!

Det bästa med matchen är faktiskt inte att jag både gjorde mål och någon svettig frilägesbrytning utan det är att jag inte skadade mig inför vasaloppet... Men jag kommer ha duktigt ont i kroppen när jag vaknar imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar