onsdag 19 januari 2011

Onsdagsgym och löpning hem...

...som vanligt! Jag blev sen till gymmet så det blev ett blixtpass på ca 40 min. Har nog aldrig varit så effektiv någonsin på gymmet. Hade i stort sett ingen vila utan körde på som en tok. Nu märks det att jag inte lagt så mycket krut på benträningen då jag är märkbart klenare i lårens framsida. Dock är jag riktigt stark i skidåkarmusklerna. Tex gjorde jag 3x12 chins med bred fattning helt utan problem och 3x20 dips med knappt någon vila mellan.

Löpningen hem gick också ganska bra. Löparryggsäcken var mer knökfull än vanligt men det var vindstilla och mest asfalt så det var fina förhållanden. Jag hade klart mer sprutt i benen idag och lyckades hålla 4:37min/km tempo på de 8,2km hem. Lite smolk i bägaren är att jag efter ca 4km fick kramp i båda lårens framsida. Jag fick ju också det i fredags på min långtur så det är lite oroande. Men jag bet ihop och höll ihop löpningen bra ändå.

Förr körde jag ganska hård benträning två gånger i veckan men nu på senaste tiden har det inte ens blivit en gång i veckan med benträning pga skidåkningen. Kan det redan vara så att jag börjar bli klen och får kramp?? Jag kommer inte hinna träna så mycket mer denna vecka för hela helgen inkl fredag är knökfylld med aktiviteter. Förhoppningsvis är krampen bortblåst nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar