måndag 3 januari 2011

Styrketräning och nya trugor...

Det blev styrketräning idag i ca 80 min där jag körde igenom hela kroppen. Var dock trött i ryggen och triceps sedan gårdagens tuffa skidpass. Är dock glad över att bänkpressen kändes ganska bra trots att jag inte kört det på några veckor. När jag var som starkast i höstas bänkade jag 6:or på 85 kg (inte illa pinkat för en smal vietnames) och idag körde jag på 75 kg vilket inte kändes alltför tungt.

Har redan tröttnat på mina små tävlingstrugor med dåligt stavfäste så idag köpte jag större trugor. Enligt killen på skidbutiken räckte det att gå upp ett steg till nästa storlek på trugor. Skulle jag ta en ännu större skulle det paja stavpendligen så jag litade på honom. Ska försöka sätta på de nya trugorna idag och testa dom imorgon på ett skidpass där jag även ska lära mina småkusiner att åka längdskidor.

Är för övrigt uppe i 2008 träningsminuter mina senaste 30 dagar. Det beror mycket på att jag har kunnat träna så mycket nu när jag har jullov. Lär bli lite mindre när man sätter igång och jobbar annars kommer man nog gå in i väggen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar