onsdag 26 januari 2011

Gym eller Skidor på en Onsdag?

Det blev faktiskt skidor idag. Prioriterar spåret före gym nu när det bara är 32 dagar kvar till Öppet spår! Efter jobbet så satte sig jag och min Sandra på bussen ut mot Knalleborg. Det var kanonfina spår och isföret var helt borta efter gårdagens snöfall så äntligen slapp man klistret. Det är roligt att åka med klister eftersom man aldrig har så bra fäste som just då. Men det är så jäkla kletigt och meckigt att hålla på med. Prognosen var ca -10 framåt kvällen men jag grundade med 3 lager Swix blå och toppade med 3 lite kortare lager av Swix Violet och det funkade riktigt bra!

Totala rundan: 15,28km   Tid: 01:05:49   Tempo: 4:18 min/km eller 13,93 km/h

Jag åkte ca 5 km med Sandra i ett (för mig) långsammare tempo och resten tryckte jag på ordentligt! Så snitthastigheten blev ändå bra. Försökte staka så mycket som möjligt för att få lite styrketräning eftersom jag skippade den idag.
En nöjd Sandra efter turen.
Det hände en rolig sak i måndags som jag glömde att skriva om. Jag ser långt framför mig en åkare som jag hela tiden tar in på. När jag börjar närma mig och är ca 10m bakom så upptäcker han mig. Och det är en lite äldre herre som var riktigt duktig. När han märker mig så börjar han givetvis öka farten vilket gör att jag måste öka farten ännu mer för att åka om. Sedan när jag är jämsides börjar gubben tokstaka för att jag inte ska komma förbi men jag fortsätter givetvis trycka på och förbi. När jag väl är förbi är jag faktiskt ganska rejält trött eftersom jag nästan fick maxa för att överhuvudtaget passera karln! Så jag orkar inte riktigt hålla farten som jag hade när jag passerade. Då försöker han givetvis hänga på så jag hör att han flåsar mig hack i hälinen i ca 300m innan han till slut ger sig! Jäkla envisa gubbe!! :) Fast det värsta är ju att man är precis likadan. Hatar att bli omåkt och ser man någon framför sig måste man bara om!

Jag ska försöka klämma in ett litet styrkepass i morgon eller på fredag morgon innan det bär av mot Dalarna på fredag eftermiddag för ett långpass i helgen med gamla längdhoppsrivalen och numer Vasaloppsrivalen Andreas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar