fredag 24 februari 2012

Sportlov! Dalarna here we come...

Eftersom snön töat bort är jag på väg mot Dalarna just nu. Var inte alls sugen eftersom jag varit där i stort sett varje helg i vinter. Men det blir en liten kompromiss eftersom jag åker tillbaks till Sthlm redan imorrn eftermiddag.

Fick erbjudande att åka upp med träningskompisen Jimmy idag. Men både han och dotter är förkylda så dela bil och riskera att bli smittad avböjde jag... Istället sitter jag just nu på Masexpressen istället. Att sitta i en nästintill full buss med dålig ventilation är med eftertanke antagligen ännu mer smittsamt :(

Det blir ett sista lugnt långpass imorrn tillsammans med Jimmy i fina Gyllbergen. Börjar snart känna mig lite sådära pirrig eftersom loppet är så nära!

6 kommentarer:

  1. Jag har aldrig varit så hypokondrisk som den här veckan. Har försökt hålla andan hela vägen till och från jobbet på den fullpackade bussen.

    Varje hostning har framkallat ångestattacker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.... Jag är verkligen aldrig rädd för att bli sjuk förutom denna vecka blir man lite hispig.

      Hur känns formen?

      Radera
  2. :) Vet precis vad ni pratar om. Kan nästan vara skönt att vara förkyld själv när alla runt omkring hostar och snörvlar. Gött med snöpass i alla fall. Mitt sista pass på snö var den 13 feb och nästa blir väl den 4:e mars. Nu är det nära!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hinner komma igång! Jag behöver en bra rygg på Vasan :) Kommer spotta en grön biff och agera häftplåster!

      Radera
  3. 2560 » Tunander, Håkan (SWE) Kvarnsvedens GoIF

    Denna herre ska jag hålla stenkoll på.. Måste skakas av innan Mora. Efter dina skierg resultat vill jag inte ha med dig in på upploppet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håll utkik efter en kille med knallorange pannband i led 2 :) Efter första backen har även banzaifrillan kommit fram!

      Radera