lördag 4 februari 2012

Snart på väg...

...mot Borlänge och Bergebo Ski Marathon som går av stapeln kl 11 imorrn.

Har haft en väldigt tuff vecka på jobbet och är därför rätt sliten och lite småförkyld :( Åkt skridskor i totalt 16 timmar varav 14 av dessa utomhus i ganska sträng kyla. Riktigt roligt men det går också åt otroligt mycket energi av att vara ute i kylan hela dagarna och dessutom vara aktiv. Inte direkt en optimal uppladdning men vad gör man :)

Eftermiddagen/kvällen kommer spenderas åt glidvallning. En liten fundering jag har är att eventuellt skita i att valla HF eftersom prognosen säger ca -10-15 grader. HF är ju knappast lika effektivt i dessa temperaturer och kanske endast lägger några lager riktigt kall LF istället... Någon som har ett stalltips?

Bergebo har i stort sett alltid kanonspår under vintern!
Pga av snöbrist kommer inte Bergebo Ski Marathon köras på den vanliga 2x21km långa banan utan istället 4 varv runt en nydragen milslinga. Banans första 3km samt avslutningen är ganska tuffa så det är väl egentligen ingen bana som passar mig. Men det ska bli riktigt kul att få köra på hemmaplan eftersom jag är uppvuxen endast ett stenkast från Bergebo.

Pga av skitseedningen i Harsa kommer jag åka på mycket ilska! Jag kommer inte hålla igen något under loppet den här gången...

3 kommentarer:

  1. Hur går det med glidvallan?

    SvaraRadera
  2. Om det är någon tröst så är du nog inte ensam om att fundera över hur den där seedningsgruppen utför sitt arbete! ;-) Det verkar vara väldigt godtyckligt...Lycka till imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är märkligt när alla jag pratat med efter Harsa blev seedade i ett led lägre än normalt. Då är något fel! Tusen tack, jag hoppas jag kan köra!

      Radera