onsdag 22 februari 2012

Snön rinner bort + fetvecka...

Fasen alltså, snön smälter bort i snabb takt här nere i Sthlm och skidsäsongen är nog nu definitivt över för alla Sthlmsbor :( Jag som äntligen hade planerat en helg härhemma istället för att åka bort och åka skidor. Men nu kommer det ju inte gå att åka skidor här så kommer ta mig en funderare på hur jag ska göra i helgen. Känns lite surt att "falla på målsnöret" och inte få något snöpass sista helgen innan Vasaloppet.

Istället för skidåkning idag som det blivit de senaste onsdagarna så fick man lägga svansen mellan benen och gå och köra Skierg här i Åkeshov.


Eftersom en Skierg var upptagen bestämde jag och Jonas oss för att "dela" på en maskin och köra 500m-intervaller. Så helt utan uppvärmning blev det först 5x500m med 2min vila med tiderna: 1:51-1:49-1:48-1:48-1:48. Sedan blev den andra Skiergen ledig så då smackade jag direkt på med 6x1000m med 1min vila. Tror att mina 500:ingar utan uppvärmning gjorde att jag drog på mig lite mjölksyra för 1000:ingarna kändes för jävla tunga. Men lyckades ändå snitta ca 3:55-56 per intervall.


Sedan har det ju denna vecka varit fettisdagen. Ni som känner mig vet att jag är en riktig hejare på att äta godsaker... Just semlor är jag extremt svag för och har redan käkat 4st denna vecka :) Dock är mitt rekord i att äta semlor på raken 4st! Men jag måste motvilligt erkänna att den 4:e semlan inte var supergod men fullt ätbar :D
Den här bilden är från 2009, dock inte tillfället då jag åt 4 semlor på raken :D

10 dagar kvar nu!!! Helt sjukt! Är man någonsin fullt förberedd för att åka 9 mil?

4 kommentarer:

  1. Tja, är det någon som är förberedd så är det du! Du kör på så jäkla hårt, när ska du börja släppa på trycket?

    Jag hoppas verkligen på att jag blivit frisk till helgen, om jag är det vore det trevligt med ett gemensamt pass, skierg eller söka sista snön?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får hoppas det!! Jag tänkte köra i helgen kanske lite lugnare sedan blir det lugn träning nästa vecka.

      Kör gärna något ihop. Skulle va skönt att få snö en av dagarna i helgen. Eller vad säger du?

      Radera
  2. Skönt att höra att även en duktig åkare som du har lite fjärillar i magen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja... Glöm inte att jag också är Vasaloppsdebutant! Känner jag mig själv kommer jag vara helspeedad hela nästa vecka :)

      Radera