onsdag 8 februari 2012

Bild från Bergebo Skimarathon.

Lyckades fastna på en bild från Bergebo Skimarathon. Tror det här är i slutet av andra varvet och vi har påbörjat den första av totalt 4 jobbiga stigningar längs elljusspåret.

Bilden är tagen av Leif Löfstedt 
Som sagt fick jag nada draghjälp under loppet utan agerade själv lok åt ett gäng åkare. Men här är jag på väg att spränga fältet och endast "Högbogubben" som ligger på tredje plats orkar hänga på. Att han var över 50år och tillslut slog mig är lite knäckande... Men å andra sidan drog jag åt honom i över två varv!

Är fortfarande inte återställd sedan loppet och fick idag min typ femtioelfte åthutning om hur dumt det var att tävla förkyld. Denna gången var det skolsköterskan så då hade man inte mycket att säga emot... Men ärligt talat så var det faktiskt riktigt jäkla korkat att köra. Jag var för arg och envis och kände att inget skulle få stoppa mig. Trots att jag är glad över resultatet kunde man ju dragit på sig något riktigt allvarligt! Hoppas inte detta kommer sitta i alltför länge i kroppen. Blir lite lätt styrketräning hemma idag för att känna hur kroppen reagerar. Men hoppas kunna smyga igång den riktigt träningen imorrn...

Angående Orsa Grönklitt Skimarathon som jag är anmäld till på söndag blir det nog ingen start för mig. Är ju fortfarande småkrasslig och vill inte stressa igång träningen med en tuff tävling. Lite trist men samtidigt har jag nått mitt mål på led 2 och då finns det ingen anledning att riskera något.

2 kommentarer:

  1. Om du blir frisk och bestämmer dig för att åka så tänk på att loppet är på lördag och inte söndag. :) Och grattis till andra led!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha...tack för tipset och tack för gratulationerna :D

      Radera