söndag 6 maj 2012

Sjuuuuk :(

Det lutar åt att det blir en fortsättning med bloggen. Fått många sköna kommentarer om varför jag ska fortsätta så det lutar åt det!

Dock är jag sjuk just nu och har varit det i en hel vecka nu! Riktigt frustrerande och jag blir liksom inte bättre :( Just nu har det satt sig på stämbanden så jag kan inte ens prata :( 

Riktigt irriterande eftersom mycket träningstid försvunnit inför Tolvanloppet den 26.e maj som blir min tävlingsdebut. Dock så kommer jag inte vara så seriös med långlöpningen detta år. Tycker jag gett det en ärlig chans men har knappt haft någon utdelning resultatmässigt och jag anser att jag helt enkelt är alldeles för dålig. Kan man inte ens klara att göra milen under 40min efter ett års träning kan man lika gärna lägga ner...

Den enda fokus jag kommer ha med löpningen är att ta farsans tid på Lidingöloppet på 2:35.

Det kanske kan låta konstigt i mångas ögon men jag har betydligt högre krav på mig än så med saker och ting. Att behöva löpträna häcken av sig för att "bara" kunna gå under 40 min på milen är enligt mig ett alldeles för dåligt resultat för att orka satsa mot. Nu kommer jag dock fortsätta löpträna men det får bli som det blir. Det kanske bara är bra och resultaten kanske kommer nu? Vem vet?

6 kommentarer:

  1. Dryga 60-talet av 800 löpare som gick sub40 på Kungsholmen runt. De flesta har nog löptränat mer än ett år ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt att du fortsätter blogga Håkan. Kul!
    Trist med sjukdom men det kommer fler lopp och det är långt till Lidingö.
    Jag tycker du är lite väl hård mot dig själv angående sub 40 på milen. Jag tycker inte "man" ska lägga ner om man inte kommer under 40 på endast ett års träning. Tvärtom är det väl ett kanonbra mål att ha. Fortsätt jobba mot sub40. Det gör jag. :)

    SvaraRadera
  3. Jag är givetvis hård mot mig själv grabbar... Kanske lite för hård men ändå :)

    SvaraRadera
  4. Ja! Roligt att du fortsätter , jag är ofta in och kikar här och vill gärna fortsätta följa din resa:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du följer mig! Ja, just nu känns en fortsättning som det bästa alternativet :)

      Radera
  5. Trevligt att du fortsätter att blogga. mvh Niclas

    SvaraRadera