torsdag 16 februari 2012

Nertränad...

Känner mig nedtränad och allmänt tung i kroppen just nu. Efter min sjukdom förra veckan blåste jag igång med träningen ordentligt förra torsdagen. Har på en vecka kört över 9 mils skidåkning, 2 tunga styrkepass och ett löppass. Så känner mig riktigt göttigt nedtränad nu helt enligt planen så här drygt två veckor innan Vasaloppet.

Ett tecken på nedträningen är på skidpasset igår fick jag knappt upp någon puls då jag snittade 143 i puls men kände mig riktigt slut i musklerna och kunde liksom inte trycka på så mycket mer. Har för övrigt redan kört lika många skidmil (hittills) som förra vintern dvs 50 mil innan Vasaloppet. Dock hade jag en vecka mindre på mig förra året eftersom jag då åkte Öppet Spår. Det är rätt bra gjort trots denna skitvinter!

Jobbet just nu är skitkul men krävande. Åker skridskor utomhus hela dagarna vilket är roligt men också riktigt slitande och speciellt energikrävande. Att stå ute i minusgrader hela dagarna gör att jag alltid går ner i vikt på vintern trots att jag äter som en häst. Man förbrukar bra mycket mer energi utomhus i kylan.
An ordinary day at work. Idag -14 på morgonen...
I helgen väntar givetvis skidåkning i Dalarna igen! Den här gången väntar några privatlektioner som jag fick i 30-årspresent av min snälla famlij! Perfekt att slipa på tekniken två veckor innan Vasaloppet. Den här gången är det Andreas Lundblad som kommer hålla i skidlektionerna som också innehåller filmning. Blir kul att se vilka framsteg man gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar