söndag 5 februari 2012

2:15:55!

Ca 2.15:55 blev tiden! Vinnaren Suther hade 1:53:48.

Trots förkylning och att jag hamnade alldeles för långt bak i starten vilket gjorde att jag tappade rätt mycket tid första varvet. Dessutom var banan jäkligt tuff och speciellt avslutningen med 3 rejäla stigningar längs elljusspåret som inte direkt passar mig :)

Slog för övrigt damvinnaren Karin Vemhäll som trots allt gjorde 4:56 på Vasaloppet förra året!!

Räcker inte detta till iaf led 3 kommer jag göra något olagligt :)

Kommer ett längre inlägg senare!

4 kommentarer:

  1. Om det var i fjol så kom du med i startled 2 med god marginal. Årets vinnartid i Bergebo var inte bättre än fjolårets. Men sen vet man inte hur dom räknar...
    Grattis till bra tid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rent logiskt borde det vara så. Men jag kommer inte ha några förhoppningar denna gång eftersom jag blev så besviken sist. Blir bäst så! Tack!

      Radera
  2. Svar
    1. Tack Lina! Det var en jämn plåga hela vägen på den tuffa banan och med förkylningen i kroppen. Ibland har man nog lite för mycket pannben för sitt eget bästa :D

      Radera