onsdag 18 januari 2012

Storstadsproblem...

Jadu... Det är iaf vitt på marken här i Sthlm men långt ifrån tillräckligt för att göra några spår. Men faktiskt så finns det en kort konstsnöslinga i Täby som iaf är åkbar... Fick också precis reda av kompisen Andreas att det även var åkbart bredvid spåret om man inte är det minsta rädd om skidorna :)

Jag och kollegan Jonas var sugna på att dra dit idag men kom fram till att det inte riktigt var värt besväret. Att åka från Bromma till Täby i rusningstrafiken för att få åka på ett halvtasktigt 900m långt konstsnöspår kostar betydligt mer än det smakar. Så vi körde först lite innebandy på jobbet och åkte sedan och körde Skierg. Betydligt mer tidseffektivt! Efter mina 10 år här nere i huvudstaden måste jag säga att rusningstrafiken nog är det sämsta med staden.

Trots att man var ganska trött efter innebandyn mäktade jag med 8x1000m med 60s vila och snittade 3:56 per intervall. Jag har ju prompt alltid kört tyngsta motståndet 10 på Skiergen. Men idag testade jag att gå ner två steg till 8:an. Skillnaden var att man inte blev lika muskulärt trött men däremot fick jag upp pulsen betydligt mer pga att man måste köra med högre frekvens för att komma upp i samma tempo. Jag är faktiskt lite imponerad av mig själv som kom upp i hela 178 som högsta puls med enbart stakning. Så jag tror 8:an blir att fortsätta med på intervallpassen.

I helgen ska vi fira min Sandra som blir 30 år. Så det blir inte lika mycket skidåkning som de senaste helgerna men vi är ett gäng som ska försöka komma iväg på söndag iaf. Ett jävla krångel bara för att få åka lite skidor på snö!!

4 kommentarer:

  1. Ojoj jag lider med er i söder. Tyvärr är ju jag på väg hem dit själv. Men jäklar vad stark du är i skiergen!! Där krossar du mig hårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja...Man får helt enkelt göra det bästa av situationen! Tja...Jag är hellre i led 2 just nu än bra på Skierg :D Hur länge blir du här nere då?

      Radera
  2. Jag flyttar ju hem till Uppsala igen. Färdig här nu! Skulle börjat den här satsningen för tre år sedan istället :) Jag får väl köra armhävningar och löpning sista månaden innan vasan.. Gymkort har jag inte råd med än. Let it be snow

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha..trevligt! Bra timing :D Välkommen till klubben utan snö då!

      Radera