måndag 2 januari 2012

Fruktansvärt frustrerande väder...

Det kom massa fin snö på nyårsdagen och då chansade jag på att spårgubbarna skulle ut och köra på kvällen eftersom jag verkligen ville testa min nya pannlampa.

Jag skäms lite när jag skriver detta men har en Led lenser H7-kopia från thailand som kostade 100kr. Men i ärlighetens namn ser den exakt likadan ut och presterar precis lika bra :D
Liten, smidig och ljusstark!!
Väl ute i mörkret gick det knappt att åka i all ospårad nysnö så gav upp efter 3km. Men fasen vad mysigt det är att vara ensam i mörkret med sin pannlampa :)

Blir så fruktansvärt trött på detta väder. Det har ju varit barmark ganska länge nu och när det äntligen kom snö igår så blir det givetvis plusgrader och ösregn idag... Jag och Ös-Jimmy som befinner sig i Blge chansade trots väderleken och åkte upp till Bergebo. Väl där så var snötäcket väldigt tunt och extremt blött pga vädret. Igeltjärnsslingan som går längs en grusväg var inte spårad men det gick ändå att staka längs vägen så det blev totalt 11km lugn stakning.

Den här vintern har potential att bli en av de sämsta i mannaminne och det verkar bara vara norrlänningarna som kommer kunna träna på snö kontinuerligt. Men jag ska ändå försöka vara positiv! Vill man komma bra placeringsmässigt på Vasaloppet är nog 2012 ett riktigt bra år eftersom mer än halva Sverige inte verkar kunna träna på snö!

Nu blir det att harva på Lugnets konstsnö resten av vistelsen om det inte är åkbart någon annanstans...

2 kommentarer:

  1. Vintjärn ligger högt och brukar vara en helt annan värld än i Falun. Skulle kanske inte åka dit utan att veta vad som har hänt under dagen, men det kan vara värt ett försök med telefonnumret.
    http://www.skidspar.se/dalarna/falun/vintjarn
    http://ardetintemer.blogspot.com/2010/11/sparstatus-vintjarn.html
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack flr tipset! Liknande är ju också Gyllbergen i Blge och Sörskog. Kommer nog göra mitt sista skidpass på torsdag så ska hålla utkik på skidspar så man slipper bli yr på lugnet :)

    SvaraRadera