onsdag 5 december 2012

Sleten och snökaos...

Det är totalt snökaos här i Sthlm! Har kommit sjukt mycket snö idag (jippi!!!) men det finns liksom ingen förberedelse för det så allt har varit kaos här idag. I stort sett hela infrastrukturen har blivit lidande. Skönt att man inte är beroende av transport till jobbet utan kan promenera.

Lånad instagrambild från en kompis.

Har påfrestat överkroppen nu ganska ordentligt de senaste dagarna. Skidåkning med bara stakning fre-lör-sön-tis och en styrkepass inklämt på mån. På gårdagens stakpass med Andreas kände jag mig rejält trött i armarna trots ett ganska lugnt tempo och behövde vila armarna idag. För att hålla igång benen så de inte får en chock sedan när man börjar diagonala så var jag trots snökaoset ut och sprang idag. På väg hem från jobbet såg jag att de plogat cykelvägen in mot stan. Väl ute märkte jag att plogningen inte direkt var världsklass vilket gjorde det rätt svår/tungsprunget. Rätt sjukt att ta sig ut på en löptur egentligen och man fick lite sneda blickar av folk man sprang förbi. Det kändes annars riktigt bra och är helt klart bra tränad just nu!

Nu blir det vila imorrn och ett styrkepass på fredag inför helgens långpass skidor.

Känns så otroligt gött att vintern är här så tidigt! Hoppas hoppas detta håller sig ett bra tag nu á la 09/10 och 10/11!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar