söndag 23 december 2012

Skidåkning för 3:e dagen i rad...

...och 4:e passet skidåkning på 5 dagar med totalt 7,5 mils åkning. Har fått igång kroppen nu efter sjukdomen förra veckan. Dagens pass bestod återigen av två varv på "5:an" i Ursvik, exakt samma som i fredags. Tycker föret var ganska jämförbart med i fredags men trots att jag tryckte på klart mer idag blev det bara ~40s snabbare vilket känns lite som en besvikelse.

Men det måste givetvis ha att göra med den ganska tuffa träningen de senaste dagarna. Tyckte ändå att kroppen kändes ganska fräsch och faktiskt så är Ursviks-"5:an" riktigt tuff med många backar.

Den största skillnaden nu iår är att jag återhämtar mig betydligt bättre efter en backe och orkar köra på hårt nästan direkt. Bara förra året så var jag helt slut efter en lång backe och det tog en stund innan jag kunde köra på igen. Det känns riktigt gött!

Redan 22,5 mil på snö hittills! Alltså över en tredjedel av det jag fick ihop totalt förra vintern!

Nu blir det vila imorrn julafton, sedan får vi se om man ens kan träna eller behöver åka till BB :D

2 kommentarer:

  1. Bara för information. 45mil på snö denna säsong för mig :) Hade 44mil efter vasaloppet förra året så ligger redan bra till!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. God jul på dig! Blir sjukt intressant att se vad du kan göra i vinter med din träningsmängd. Räknat ut att du kör 33% mer träning än mig... Fattar inte att du varken hinner eller pallar :)

      Radera