söndag 2 december 2012

1h stakning...

..på Bromma golfbana ikväll ensam i mörkret med pannlampan som enda vän. Det hade hunnit frysa på sedan sist vilket gjorde de manuella spåren riktigt hårda och fina och i stort sett utan genomslag. Förutom en passage över en grusväg där jag nästan stod på nästan när gruset fastnade under skidan och gjorde nya repor.

Efter att bebben har kommit blir det nog här jag kommer lägga min skidåkningsgrund i vinter eftersom det bara är 5min gångväg hemifrån. Underbart att kunna träna på snö! Det gäller att passa på nu. Man vet ju aldrig hur länge kylan håller sig. Att köra ensam i mörkret med pannlampa är fan underskattat... Myskänslan som infinner sig är enorm och det kommer från en som för ett år sedan tyckte det var alldeles för nördigt att göra något liknande :)

2 kommentarer:

  1. Ojoj, tre snöpass och 100mil rullskidor innan första advent! Vilken oxe du blir i mars alltså. Jag har slappat klart och ska börja någon slags rebuilding process. Har tre månader på mej att försöka nå topp tusen form. Blir en kul utmaning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu ligger man riktigt bra till. Är otroligt mycket starkare på att staka nu än förra året. Men det gäller ju att passa på, snart vet man inte hur mycket tid man kommer få till träning! Du blir ju sylvass till vintern din tunning :)

      Radera