lördag 8 december 2012

Skidåkningsglädje i Lida...

...ren och skär! Körde ett otroligt fint långpass idag tillsammans med Andreas och Niclas Eklöw från Sumpan. Riktigt kul att jag lyckades få med mig Vasakompisen Jimmy i spåret också!

Har aldrig kört i Lida förut och fick mig en ordentligt positiv överraskning. Riktigt fina kuperade spår och fantastisk natur! Nästan så man inte trodde man var i Sthlm ett tag. planen var ~3h skidåkning men det landade i två varv runt den fina "17km"-slingan. Totalt 33,6km som tog 2,5h.

Spåret var somsagt förvånansvärt kuperat och eftersom föret var rätt trögt fick vi diagonala uppskattningsvis 1/3 av passet. Skitkul att få diagonala för första gången sedan Vasaloppet och det kändes bättre än förväntat. Kände mig ganska seg den första timmen men tycker att känslan bara blev bättre allteftersom. Fick den obligatisiska energidippen efter ~2h och var tvungen att ta en liquid och två sesamkakor, kommer nog aldrig ifrån detdär att kunna köra långpass utan energitillförsel.

Kul att få köra med en så pass duktig åkare som Niclas och är även grymt imponerad över Jimmy som orkade hänga med hela passet trots en betydligt skralare träningsmängd än oss andra.

Lyckades också med en riktig praktvurpa idag. I den brantaste backen lyckades jag ta ett felskär i svängen och gjorde en riktig Face-plant rakt ner i djupsnön! Som tur är var det mjukt och skönt :)
Från vänster: Andreas, Jimmy, Niclas och Niclas mamma :)
Glad skidkille med den obligatoriska Banzai-frillan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar