fredag 30 november 2012

Snöpremiär!

Eller skrattpremiär? Eftersom snön fallit i Sthlm kunde man inte hålla sig från att prova. Efter jobbet drog jag och Pontus till Bromma Golfbana i närheten för att se om det funkade att överhuvudtaget köra Tyvärr bar inte den lilla snön som fallit och eftersom det inte finns någon tjäle i marken var det pissblött under vilket gjorde att det frös till tjocka lager med is under skidorna. Var som att staka med klister på glidzonerna eller typ 7:or i rullmotstånd på rullisar.


Visst brukar skidpremiären kännas trög men det här är ju löjligt :) Jag var rätt nöjd efter typ 12 min skidåkning, var redan då less på underlaget och helt slut i armarna. Pontus tvingade mig att köra i iaf 30min och tur var väl det. 

Får se om det blir något mer skidpass i helgen med tanke på hur underlaget ser ut... Så synd att det inte finns någon tjäle i marken för då hade det varit klockrent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar