torsdag 22 november 2012

Skadeuppdatering och intressant artikel...

Det har nu gått två dagar sedan den där förbannade stukningen och foten ser ut som som en katastrof. Den är faktiskt mer svullen nu och så syns blodutgjutelsen tydligt. Hädanefter kommer jag nog aldrig ge mig ut på en löptur utan en Dauer (gasbinda) i fickan. För att citera min kompis Olle "det är mycket avgörande första 30-45 sekunderna för att minska/halvera REHAB-tiden!!"

Lagom snygg fot man har...
Men trots att foten ser ut som sju svåra år så känns den faktiskt förvånansvärt bra och det hindrade inte mig från att köra ett rullskidpass idag. Körde som vanligt bara stakning och kände egentligen inte av foten alls förutom att det var lite trångt i vänsterpjäxan. Orkade inte dra ut mot båtbacken idag utan tänkte testa en ny backe som går ned från typ Ängbybadet och upp mot Blackeberg. Backen var ~800m lång och varje intervall gick på strax över 3min så det var full carreta som gällde. Körde 4st backintervaller och två st snabba intervaller på platten på väg tillbaks hem.
Här är backen!

Annars har jag under senaste dagen diskuterat ett väldigt intressant inlägg som Ann-Sofie skrivit "den provocerande elitmotionären". Läs gärna genom det själv och kommentera gärna vad du själv tycker. HÄR hittar du inlägget.

4 kommentarer:

  1. Kul att du testar lite nya backar, är bra med lite omväxling! Jag var i Båtbacken igår och matade 6 rundor på mina lätta tvåor. Tre andra där i blötan!

    SvaraRadera
  2. Båtbacken är ju så jäkla bra men det tar ju en stund att ta sig ut dit så tänkte testa den här backen. Riktigt bra backe men lite lite för kort. En backe som iaf tar 4 min vore perfekt!

    Du blir livsfarlig i vinter!

    SvaraRadera
  3. Ja, en fyra minutare vore inte helt fel. Säg till om du hittar en sån! Får avbryta i båtbacken annars. Den kan gå på 5:10 om man kör på lätta tvåor och åker i medvind ;)
    Vi får se, saknar som sagt lite benstyrka för tillfället... Ska bli grymt kul att köra några race i vinter iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ska försöka utforska mer. men det verkar som en 4minutare är två olika saker för oss. jag kör INTE båtbacken på 5:10 trots lättrullat och medvind :)

      Ja, blir kul att se vad du kan göra!

      Radera