lördag 10 november 2012

Riktigt bra försäsong hittills!

Haft en riktigt bra försäsongsträning hittills i höst. Kunnat träna på riktigt bra utan egentligen några avbrott alls (peppar peppar). Bla på de senaste 10 dagarna har jag tränat i 9 dagar men börjar känna mig lite sliten så det ska bli riktigt skönt med en vilodag imorgon söndag. Är också redan uppe i för mig smått otroliga 93 mil rullskidor hittills iår!!

Sandra har varit sjuk i över en vecka nu men har mirakulöst lyckats klara mig rätt bra utan att bli smittad (peppar peppar igen) men i morse när jag steg upp kändes kroppen riktigt seg och var lite snuvig. Inte optimalt när det vankades ett långpass rullskidor ute på Ekerö med Pontus och Andreas. När Pontus är med vet man alltid att det blir åka av och idag var knappast något undantagsfall...

Jävlar vilken runda det blev... Det hittills tuffaste långpasset jag gjort. Tempot var konstant ganska högt och i kortare partier tom över tröskelfart... Sista 5km var alla riktigt trötta och vi alla ville att rundan bara skulle ta slut.

Gissa vädret... Blött och blåsigt som vanligt!
Har även börjat ändra min kosthållning nu på senaste tiden. Har ju ett ganska aktivt jobb och på det här sättet som jag tränat i höst har jag aldrig gjort förut. Därför har jag nog helt enkelt ätit för lite och kanske tyvärr gjort det ganska länge. Ville hålla nere vikten på löptävlingarna i höst och det var med facit i hand väldigt dumt. Hade nog tyvärr negativ energibalans rätt länge och det är totalt värdelöst på alla sätt och vis! Nu kör jag med taktiken att stoppa i sig det mesta jag kommer över istället och känner mig direkt faktiskt ganska mycket piggare när jag tränar...

Det hade varit intressant att se vad man skulle kunnat prestera i vinter om man fortsatt kunnat träna på optimalt. Men som de flesta vet blir det svårt iår :) Nya mål väntar i livet och allt har sin tid.

2 kommentarer:

  1. Fan vad du samlat mil! Snart finns det snö i och runt Borlänge! Då får vi köra motsvarande långpass på snöskidor tillsammans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... det är rätt sjukt! Förra året körde jag inte ens 40 mil...

      Låter bra! Kommer nog upp sista helgen i nov. Hoppas iaf det finns ett konstsnöspår någonstans då!

      Radera