onsdag 28 november 2012

Tung styrka...

... Har nu på senare tid börjat lägga om styrkan och bara köra väldigt tungt och få reps. Förstår egentligen inte varför jag inte gjort det tidigare eftersom eliten verkar göra det.

I vilket fall känns styrkan riktigt bra just nu och idag körde jag bla:

Chins  -  4x3st med 20kg extravikt.
Dips   -  4x4st med 35kg extravikt
Bänkpress med smal fattning (med fötterna uppe på bänken) 4x3st med 65kg.

Finns en bra video där man följer Jimmie Johnsson under en dag och där får man bla se när han kör styrka. Jämfört med honom tycker jag att jag ligger bra till styrkemässigt tyvärr är man mil efter syreupptagningsmässigt :) Se videon HÄR.

Just nu toksnöar det här i Sthlm! Tydligen ska det fortsätta snöa och bli kallare i natt och framåt helgen. Kanske går att åka någonstans med fulskidorna till helgen om man har tur! Hädanefter blir det nog inga längre resor eftersom det är så kort tid kvar fram till födseln. Så jag håller alla tummar jag har för att det kommer gå att åka skidor här snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar