fredag 29 april 2011

Bra formbesked!

Blev ett gympass idag för första gången på 1,5 vecka. Körde igenom hela kroppen som vanligt och det kändes faktiskt som jag inte tappat så värst mycket. Det är värt så mycket att ha byggt upp en bra grundstyrka. Då behöver man inte känna sig stressad om man missar styrketräningen en kortare period som nu under påsk.

Sedan fick jag äntligen ett riktigt bra formbesked igår! Jag och Johan Roos hade bestämt oss för att köra milspåret i Ursvik som dock "bara" är ~9,77km. Dock är just ursviksmilen rätt omtalad för att vara tuff och det är den sannerligen med alla jobbiga backar. Johan hade sprungit den snabbt i måndags och jag ville se om jag orkade hålla hans tempo. Vi bestämde oss för att försöka hålla i snitt 4:30 min/km tempo.

Jag vet inte vad det är men jag kände mig dopad igår. Steget kändes riktigt lätt och pulsen gick knappt över 170! Första 5km kände jag mig löjligt pigg och drog större delen. Men som jag skrivit förut kommer en liten vägg efter ca 5km och det gjorde den även igår men som tur är hade jag Johan som då drog åt mig så man orkade hålla tempot. Sedan efter svackan mellan 5-7km kände jag mig åter ganska pigg igen och resan in i mål gick över förväntan. Vi prickade precis 4:30 min/km. Det är för mig en riktigt bra tid med tanke på den tuffa banan!

Äntligen känns det som alla mina tuffa pass med tröskelintervaller och snabbdistans gett resultat! Skönt att få ett kvitto på det!

Passdata:


Nu känner jag mig lite mer självsäker inför både Kungsholmen runt och Tolvanloppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar