onsdag 20 april 2011

Tröskelhelvete i Dalarna...

..Är nu "hemma" i dalarna dvs Borlänge och ska vara här under påskveckan eftersom jag har lov. Det är skönt att åka och hälsa på vänner och familj ibland och bara byta omgivning och kunna koppla av. Är det någonstans jag verkligen kopplar av är det här uppe! Men eftersom man också har en tendens att äta överdrivet mycket här får man inte slarva med träningen.

Grymt skönt att kunna springa i t-shirt och korta tights!!

Jag är fortfarande helt paj i höftpartiet efter måndagens fotbollsmatch men bestämde mig ändå för att gå ut och köra tröskelintervaller. Det blev en lång och lugn uppvärmning på nästan 5km för att mjuka upp mitt onda höftparti. Det blev återigen 500m intervaller med 1min vila mellan men slog på stort och planerade att orka 16st i 3:50min/km fart (1.55 min/intervall). Sprinter som jag är så gick de första intervallerna lite väl fort. Det gjorde att jag tyvärr drog på mig lite syra så efter 9 intervaller sjönk tempot något. Men jag höll ändå ihop passet bra och "dog" aldrig trots att jag ville ge upp redan efter 12 st! De sista 4 mådde jag dåligt av att springa, tur att man har lite pannben :)

Starten var egentligen för snabb men höll alla intervaller under måltempot på 1,55 så jag är nöjd!

Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar