måndag 25 april 2011

Påsksummering!

Härligt med all grönska som börjar komma fram!

Lite eftemiddagslek i påsksolen....
Trots att jag varit ledig hela veckan har jag knappast legat på latsidan. Jag har tränat på 7 av de senaste 8 dagarna. Gud vad skönt att vara ledig ett längre tag och kunna spendera dagarna precis som man vill!


Gårdagen bestod av en längre cykeltur till Falun och tillbaks på sammanlagt 4 mil! Rätt skönt att veta att man aldrig kommer köra Vätternrundan. Jag tycker det är kul att cykla men efter endast 4 mil (som tog 2timmar) på en skön gubbhonda med extra mjuk gel-sadel så gjorde röven så ont att jag knappt kunde sitta de sista 5km. Tänk att sitta på en stenhård cykelsadel i 30 mil....Det går fetbort!

Sjukt kuperad stäcka på gamla Faluvägen!

Trots att jag kände mig lite sliten i benen efter gårdagens cykeltur bestämde jag mig för att köra lite snabbdistans i den idag ganska tryckande värmen. Gjorde ett nytt försök att hålla ett tempo på ca 4:30 min/km för att se hur kroppen reagerade idag. 4:30-tempo för mig är ganska lätt jogg för att vara ärlig men efter 4-5km gav hjärtat återigen upp. Det går liksom inte att pressa sig för länge när man ligger på puls 180. Fick idag ytterligare ett kvitto att jag inte är gjord för denna sport. Dock var jag lite sliten och den tryckande värmen gjorde också sitt...men ändå. Jag är tyvärr inte bättre än så här :(

Sträcka: 7,18km            Snittempo: 4:27 min/km


Snart bär det av mot Sthlm igen för jobb imorgon. Dock har jag endast 7 veckor kvar till sommarlovet! Det går nog att stå ut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar