tisdag 12 april 2011

Dödsintervaller och chins med klapp...

Bestämde mig för att även idag köra löpning. Men efter uppvärmningen så bestämde jag mig för att prova göra chins med klapp för första gången. Chins är ju en nyckelövning för längdskidåkningen och förra veckan snubblade jag över ett träningsprogram som innehöll just chins med klapp och blev nyfiken. Jag har aldrig provat det förut och tänkte testa om jag klarade det. Det var inte så svårt som jag trodde så jag kommer försöka lägga in det mer i min styrketräning eftersom det är en explosiv och bra övning.


Sedan till löppasset som innehöll 10x500m intervaller med 60s vila mellan. Eftersom Tolvanloppet närmar sig med stormsteg så körde jag dagens intervallpass runt Åkeshovs elljusspår som består av 1,5km helveteskuperad terräng. För att vänja mig inför Tolvanloppet som är sjukt kuperat måste jag börja köra mer i uppförsbackar eftersom jag är så kass på det! Formen är inte helt 100 efter Åre-äventyret men jag kämpade mig igenom det sjukt jobbiga passet på ett bra sätt.

Den kuperade terrängen gjorde att tiderna skilde en del. Men backarna tog ut sin rätt och jag var märkbart tröttare de 5 sista intervallerna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar