fredag 22 april 2011

Långfredag....

Firat min långfredag med en snabbdistanspass som tyvärr sket sig. Ville testa hur långt jag pallade att hålla 4:20 min/km tempo men passet blev inte riktigt som jag tänkte mig. Öppnade för snabbt och orkar hålla bra tempo i ca 5km men sedan är det som jag går in i väggen och har tyvärr noll återhämtning. Om någon har ett bra tips för hur jag ska träna för att orka i en mil så tipsa mig genast!

Tyvärr glömde jag att nollställa klockan efter min uppvärmningsrunda på 1,5 km. Så det riktiga passet är 7,17 km med medeltempo 4:20 min/km. Men statistiken nedan gäller för båda rundorna ihopkopplade.

Man ser tydligt hur jag börjar sacka mer och mer ju längre passet lider. Dock är jag dum som öppnar för snabbt...som vanligt. Min gräns för att gå in i väggen går vid ca 180 i puls. På Kungsholmen runt ska jag plåga mig så länge det bara går..Men måste försöka lugna mig i början.

Förstår egentligen inte varför jag gör detta. Det är inte ens speciellt kul och på ren svenska suger jag på långlöpning. Den enda anledningen är att jag vill förbättra min syreupptagning inför nästa skidsäsong och löpning är ett bra verktyg för detta. Annars skulle jag ha noll motivation för detta helvete...

Nu är det grill och öl som gäller!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar