söndag 17 april 2011

Påsklov och bakislöpning...

Firade starten av mitt Påsklov med en liten utgång igår med Syrran och hennes galna gäng. Trots att det inte blev allt för mycket alkohol känner jag mig ändå bakis idag. Fan, snart kan man väl inte ens dricka en öl utan att bli bakis :( Trevligt var det iaf!
Är det påsk snart?

Ville trots mina bakiskänslor ändå ut och röra på mig. Äntligen blev det premiär med mina lättviktsskor, Nike Lunarracer och jösses vad mycket skönare det blev att springa! Det blir en helt annan löpkänsla med lättare skor och jag rekommenderar alla seriösa löpare att införskaffa ett par sådana omedelbums! Det primära användningsområdet är intervaller, kortare distanspass och tävling. För mycket mängd i för lätta skor sliter lite för mycket.
Man känner sig betydligt lättare i tävlingsskor. Synd att man mådde rätt kasst för övrigt :)
Det blev en blandning mellan löpning och lättare sprintintervaller i Åkeshovs löpspår för att avslutas med lite styrketräning i deras utegym. Trots kroppes status kändes passet helt ok. Det är ju knappast svårt att motivera sig i detta härliga väder!

Nu väntar fotbollsmatch imorrn eftersom jag spelar i ett korplag. Dock börjar jag bli mer och mer skeptisk till det pga skaderisken. Men rätt kul är det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar