onsdag 1 december 2010

Gamla minnen...

...från en tid som längdhoppare. Givetvis är jag sjuk idag och hemma från jobbet. Satt och kikade igenom min externa hårddisk och hittade gamla guldkorn från friidrottskarriären. Tänkte lägga ut lite sköna hoppiga klipp och bilder. Det är nu 4,5 år sedan jag lade av. Undra hur långt man skulle hoppa idag egentligen? 


Teknikträning med kort ansats i Portugal -05. Jag är som vanligt förbannad
 för att jag hoppade dåligt och inte vann den interna kampen i träningsgruppen...


Teknikträning med kort ansats i Sätrahallen -05. Först Andreas Hedström
 (som också åker vasan med mig), sedan jag. Rätt kul för vi var alltid jämna
 på träning och tävling trots att vi hoppar ganska olika teknikmässigt.

En av mina sista tävlingar, Götagalan i Karlstad -06
Efterföljande mätning visade 7.06 om jag inte minns fel den tävlingen.
Från Öresundsspelen -02. Jag hade tyvärr en liten förkärlek att hoppa 
mer uppåt än framåt genom friidrottskarriären.                               
Dock så lyckades jag genom ett väldigt halt bananskal få vara med i inspelningen av introt för friidrottsgalan Diamond league. http://www.diamondleague.com/
Rätt kul eftersom det är världens största friidrottsgala och ett svensk företag fick äran att spela in introt. 

Det skedde så sent som för ett år sedan. Jag fick reda på ca en vecka innan att jag skulle få vara med. Dessutom skulle jag hoppa tresteg som inte var min huvudgren. Jag måste erkänna att jag var j-vligt nervös eftersom det är det officiella introt som visas i hela världen. Knappast i toppform och utan friidrottsträning på över 3 år fick jag göra en extremt kort formtoppning. Väl under inspelningen kändes det faktiskt ganska lätt att hoppa igen och det var sjukt roligt! Dock fick jag väl göra en sisådär 15 omtagningar så jag kunde inte gå på hela veckan efter för jag hade ont överallt...


Det är jag som kommer efter den biffiga diskuskastaren :)

2 kommentarer:

  1. Hej Håkan! Vad roligt att få se lite av dina tidigare prestationer och extra kul med diamond league. Häftigt att få möjlighet att spara och minnas sådant. Blir att visa (de framtida) barnbarnen tills de storknar gissar jag ;)Krya på dig. Jag ska köpa stavar iorgon så hoppas jag få se dig i spåret inom en snar framtid.

    /Nadja

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du tycker det! Ja, Diamond league är sjukt otippat och väldigt kul men jag ska försöka att inte plåga min släkt i framtiden ;)
    Härligt! Ut och kör hårt!

    SvaraRadera