måndag 13 december 2010

Måndagsträning!

Jag är fortfarande något hostig men väldigt pigg i kroppen. Så idag tog jag på mig hela löparkitet inkl löparryggsäck och gångstavar och promenerade till jobbet. När dagen var slut så sprang jag till judarnsjön och testade en backe där. Backen var ca 130m lång och hade bra lutning, speciellt i början. Dock så gjorde all snö och den svåra terrängen det ganska svårlöpt uppför. Men det var rätt kul för då fick man hålla koncentrationen på topp hela tiden för att inte göra något snedsteg med fötterna eller stavarna.

Det blev totalt 20 intervaller uppför och varje stigning tog ca 70s. Totalt var jag ute i ca 1h:15min och klättrade 205m uppför. 

Hela passet kändes helt okej. Testade också min nyinköpta isolerade vattenflaska som gör att vattnet inte fryser. Den verkade faktiskt funka ganska bra även om det ljumma vattnet var relativt kallt i slutet av passet.
Zefal Isotherm 0,5l
Förra utepasset frös jag lite om låren eftersom jag endast hade kallingar och kompressionsstrumpor under mina vintertights. Istället för ta underställsbrallor körde jag idag med trekvartstights och kompressionsstrumpor under då det täcker hela benen och värmer bra. Trekvartstightsen är för övrigt ett par Newline Iconic Capri Power Tights med lätt kompressionseffekt. Kan verkligen rekommendera dessa brallor då de är riktigt sköna.
Väl hemma fortsatte jag med lite styrketräning med egna kroppen/expander som börjar bli en vana nu. Har varit dåligt med gymbesök på sistone men det beror också på att det är ganska långt till gymmet nu när jag flyttat. I vilket fall blev det totalt:

30st chins, 90 armhävningar, 86 bicepscurl, 86 axelpress,72 axelrotationer, 300 stakexpander, 135 situps, 90 rygglyft.

Så det känns som en stabil start på träningsveckan. Har tränat i totalt 1345 min den senaste månaden och då var jag ändå sjuk under en hel vecka. Hoppas mitt envisa slit ger resultat den 27:e februari...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar