fredag 10 december 2010

Fredagsträning!

Skulle egentligen åkt till gymmet idag men då jag fick stanna lite längre på jobbet idag blev det för sent att åka in till stan för att träna. Därför så värmde jag upp genom att springa till postombudet och hämta ut mitt nya stavfodral. Fram och tillbaks blev sträckan 4,3km och jag höll ett tempo på 05:21 min/km. Jag var riktigt seg i benen och vägen tillbaks blev inte lättare av att man sprang med ett nästan 2m stavfodral på ryggen :)
Man måste sett ut som en idiot när man kom
springandes såhär :)


När jag sen kom hem blev det styrketräning i ca 70 min. Genom att använda egna kroppen som belastning och ett expanderband kan du i stort sett köra alla vettiga styrketräningsövningar.
Man får vara kreativ för att få ut max av övningarna :)
Efter en rejäl genomkörare så blir det nu en välbehövlig vila ikväll inför morgondagens årliga tradition... Nämligen julbord för män med tillhörande fysisk aktivitet och bastu innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar